author
call us: 00905438271976

مراحل خرید ملک در ترکیه

مراحل خرید ملک در ترکیه

شاید شما هم به آن دسته از افرادی تعلق داشته باشید که رویای خرید ملک در ترکیه را در سر می پرورانید و تمام تلاشتان را به کار گرفته اید تا رویایتان رنگ حقیقت بگیرد. بسیاری از افراد ایده آل ترین راه ممکن برای دریافت اقامت ترکیه با کمترین هزینه را خرید ملک در ترکیه می دانند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که با خرید ملک در ترکیه ضمن سرمایه گذاری پر سود و اخذ اقامت خانوادگی و پاسپورت معتبر و از همه مهم تر امکان سفر به کشورهای متعدد بدون داشتن ویزا، می توانید حق شهروندی این کشور را با شرایطی خاص کسب کنید.

تمام این عوامل دست به دست هم داده اند و خرید ملک در این کشور را به یکی از بزرگترین اهداف برای آن دسته از افرادی تبدیل کرده اند که قصد مهاجرت دارند. اگر شما هم می خواهید نسبت به خرید ملک در کشور زیبای ترکیه اقدام نمایید و به دنبال راهنمایی جامع جهت آشنایی با مراحل خرید ملک در ترکیه هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

خرید ملک در ترکیه

آشنایی با مراحل خرید ملک در ترکیه

لازم به ذکر است که خرید ملک در کشور ترکیه از دو طریق قابل انجام است. نخست این که نسبت به خرید ملک در مجتمع یا برج های مسکونی این کشور اقدام نمایید و دوم این که خانه و یا آپارتمان بخرید. هر روشی را که برگزینید، در نهایت به هدف خود جامه عمل پوشانده اید!
اولین گام برای خرید ملک در ترکیه و پس از آن اخذ اقامت این کشور، سفر به ترکیه و انتخاب ملک مناسب می باشد. بنابراین لازم است کوله بار سفرتان را بسته و راهی ترکیه شوید و ملک مورد نظرتان را انتخاب کنید تا بدین ترتیب قدم در مسیر خرید ملک در این کشور بگذارید.
پس از این که ملک مورد نظرتان را از میان هزاران گزینه موجود برگزیدید، لازم است کارشناسان دولت ملک انتخابی شما را قیمت گذاری نمایند. این کار موجب می شود که شما با اطمینان خاطر بیشتری ملک مورد نظرتان را خریداری نمایید.
اگر دو مرحله پیشین را با موفقیت پشت سر گذاشتید، باید به شما خسته نباشید بگوییم، چرا که نصف مسیر خرید ملک در ترکیه را پیموده اید.
حال وقت واریز پیش پرداختی از هزینه ملک به حساب مالک می باشد تا وی نیز مطمئن شود که قصد شما از خرید ملک جدی است. در زمان انتقال سند نیز هزینه باقی مانده را به حساب وی واریز می نمایید. کمتر از یک هفته طول خواهد کشید که سند مالکیت ملک به شما تحویل داده شود.

تبریک می گوییم، شما به همین سادگی صاحب ملک در کشور ترکیه شدید!

پس از دریافت سند مالکیت موقعیتی فراهم می گردد که شما از اداره مهاجرت ترکیه درخواست مصاحبه نمایید و بدین ترتیب قدم در مسیر اخذ اقامت این کشور بگذارید. کمتر از یک ماه طول خواهد کشید که اداره مهاجرت ترکیه تاریخی را برایتان تعیین نماید تا در آن روز با در دست داشتن مدارک لازم همچون گذرنامه، اسناد سکونت، دو قطعه عکس و… به این اداره مراجعه نموده و پس از عبور از مراحل مصاحبه اقامت یک ساله ترکیه را دریافت کنید.
لازم به ذکر است کارت اقامتی که به واسطه خرید ملک در ترکیه برای افراد صادر می گردد، گاه تا یک سال و در برخی موارد تا دو سال سکونت در این کشور را امکان پذیر می سازد.

اگرچه فرآیند خرید ملک در ترکیه و به دنبال آن اخذ اقامت این کشور بر اساس آنچه تا بدین جا گفته شد، کاری ساده و بدون دردسر است، اما باید بدانید که عدم آگاهی از قوانین خرید ملک در ترکیه می تواند موجب ایجاد مشکلات متعدد و متنوعی گردد. اهمیت آشنایی با قوانین خرید ملک در ترکیه و پس از آن اخذ اقامت این کشور ما را بر آن داشته است که در ادامه به بیان مختصر این قوانین بپردازیم.

مراحل خرید ملک در ترکیه

قوانین اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور

قوانین عنوان شده در راستای اجاره یا خرید ملک در ترکیه حاکی از آن است که کلیه شهروندان خارجی، به استثنا آن دسته از افرادی که از سوی کشور ترکیه اجازه خرید ملک از آن ها سلب شده است، می توانند با خرید ملکی به ارزش 250 هزار دلار در ترکیه نسبت به اخذ اقامت این کشور برای خود و خانواده شان اقدام نمایند. البته این افراد تا سه سال اجازه فروش ملک را نخواهند داشت.

در صورتی که متقاضیان اخذ اقامت ترکیه نسبت به خرید ملکی به ارزش 60 هزار دلار آمریکا در کشور ترکیه اقدام نمایند، موفق به اخذ اقامت سه ساله ترکیه خواهند شد. لازم به ذکر است که این دسته از اقامت ها در بازه های 5 ساله تمدید شده و بدین ترتیب افراد را به مرور زمان از تابعیت این کشور بهره مند خواهد کرد.

البته باید توجه داشت که این اتفاق در صورتی که فرد یک سال از بازه 5 ساله خود را در خارج از کشور بگذراند، منجر به برخورداری از تابعیت این کشور می گردد. در غیر این صورت افراد موفق به کسب تابعیت ترکیه نخواهند شد.
افراد با خرید هر نوع ملک اعم از املاک مسکونی، تجاری، اداری و… ضمن سرمایه گذاری و کسب سود و مزایا، در صورت تمدید اقامت خود در زمان های تعیین شده می توانند علاوه بر سکونت یافتن خود در این کشور، زمینه اخذ مجوز اقامت همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را نیز فراهم سازند.
حال شاید این سوال ذهنتان را به خود مشغول کرده باشد که چه افرادی واجد شرایط خرید ملک در ترکیه هستند؟ آیا من هم می توانم با خرید ملک در ترکیه اقامت این کشور را دریافت کنم؟

 

 قوانین اقامت در ترکیه از طریق خرید ملک در این کشور

متقاضیان واجد شرایط خرید ملک در ترکیه

جالب و در عین حال لازم است بدانید که کشور ترکیه در زمینه موضوعاتی از این قبیل بر اساس تقابل میان کشورها عمل می کند. به عبارت ساده تر هر کشوری که امکان خرید ملک برای شهروندان ترکیه ای را فراهم سازد، دولت ترکیه نیز خوبی وی را جبران کرده و این کار را متقابلا برای شهروندان آن کشور انجام می دهد.

بر اساس این قانون خوشبختانه شما و سایر هموطنان ایرانی واجد شرایط خرید ملک در ترکیه بوده و می توانید از این طریق نسبت به اخذ اقامت و حتی تابعیت این کشور اقدام نمایید.
اگرچه برای ایرانیان نگرانی خاصی در زمینه خرید ملک در ترکیه وجود ندارد، اما دولت ترکیه محدودیت های متعددی را سر راه خریداران خارجی ملک در این کشور قرار داده است که در ادامه به بیان این محدودیت ها خواهیم پرداخت:

شما نمی توانید در هر جای کشور ترکیه که دوست دارید، ملک خریداری کنید. دولت این کشور مناطقی را بدین منظور تعیین نموده است که متقاضیان خارجی خرید ملک در این کشور تنها مجاز به خریداری ملک در آن محدوده ها هستند.
خرید ملک در مناطق زیر نظر پایگاه های دولتی و نظامی در کشور ترکیه برای متقاضیان خارجی غیر مجاز می باشد.

 خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی نباید زمینه بر هم زدن نظم و قوانین دولتی کشور ترکیه را فراهم سازد.

خرید ملک در ترکیه؛ راهی برای اخذ اقامت این کشور
هزینه خرید ملک در ترکیه

ممکن است چنین بیندیشید که هزینه خرید ملک در این کشور تنها شامل هزینه های اولیه ملک است، اما باید بدانید که چنین نبوده و املاک و اراضی در مناطق گوناگون و شهرهای مختلف ترکیه دارای قیمت های مختلفی هستند که این تنها بخشی از هزینه های مربوط به خرید ملک در این کشور می باشد.

بدون شک شما در کنار پرداخت هزینه های اولیه مربوط به خرید ملک ناچار به پرداخت هزینه هایی از قبیل مالیات، هزینه وکیل، هزینه دفاتر ثبت اسناد، عوارض شهرداری، هزینه محضری کردن گذرنامه، بیمه و… نیز خواهید بود.

هزینه خرید ملک در ترکیه

با آرشان آرک یک قدم تا خرید ملک در ترکیه فاصله دارید!

گروه مشاوران آرشان آرک با سابقه ای بیست ساله در زمینه های گوناگون مدیریت، بیزینس، املاک و مستغلات منتظر است تا با بررسی شرایط شما طلایی ترین مسیر برای دستیابی به اهدافتان را به شما نشان دهد. با آرشان آرک از همین حالا خود را شهروند ترکیه بدانید!
اعتماد از شما، خدمت از آرشان آرک!

به بحث وارد شوید


6 + = ده

مقایسه آگهی ها

مقایسه