author
call us: 00905438271976

قوانین اقامت ترکیه

قوانین اقامت ترکیه

اگر قصد اقامت ترکیه دارید باید جدیدترین قوانین اقامت ترکیه که در سال 2021 اعلام شده را مطالعه کنید. برخی از قوانین به صورت سالانه تغییر می کند.

قوانین اقامت ترکیه از طریق خرید و اجازه در سال 2021

قوانین اقامت ترکیه در سال 2021 در زمینه خرید ملک تغییر کرد. اطلاعیه جدیدی در سال 2021 از سوی سایت اداره مهاجرت ترکیه اعلام شد.

طبق این قانون اقامت برای اتباع خارجی در خصوص برخی از مناطق استانبول صادر نخواهد شد! به زبانی ساده تر بهتر است قید خرید یا اجاره خانه در استانبول را بزنید چون به شما اقامت داده نمی شود.

خوشبختانه سایت اداره مهاجرت ترکیه لیست مناطقی که در راستای اعطای اقامت، ممنوعیت اعلام کرده اند، را مشخص کرده است تا ایرانیان بتوانند تصمیم گیری هوشمندانه تری داشته باشند.

منطقه فاتیح استانبول یکی از مناطق ممنوع صدور اقامت به اتباع خارجی از طریق خرید ملک است. شما به عنوان یک فرد خارجی می توانید در این منطقه سکونت داشته باشید و حتی کار کنید و یا وارد دانشگاه شوید اما به شما اقامت ترکیه داده نمی شود.

از سوی دیگر منطقه اسن یورت استانبول یکی از مناطق خوب این شهر است که متاسفانه در لیست جدید سایت مهاجرت ترکیه آمده است. ایرانیان به خانه های نوساز این منطقه علاقه زیادی دارند اما شرایط صدور اقامت در راستای اجاره ملک داده نمی شود.

یعنی شما فقط با خرید ملک در این منطقه می توانید تا حدودی شانس اقامت ترکیه داشته باشید در مورد اجازه ملک فقط اقامت کوتاه مدت و ویزای گردشگری مجاز خواهد بود.

 قوانین اقامت ترکیه 2021

قوانین اقامت ترکیه در مورد تمدید ویزای توریستی در سال 2021

دولت ترکیه در مورد تمدید ویزای توریستی یک سری قوانین جدید در سال 2021 در نظر گرفته است.

وجود ویروس کوید 19 سبب شده تا رویکرد تمدید ویزای توریستی تغییراتی داشته باشد.

نیاز است که حداقل یک ماه پیش از تمام شدن زمان مجوز اقدام به تمدید کنید بهتر است همه کارها را به روزهای آخر موکول نکنید. موضوعی که در جدیدترین قوانین اقامت ترکیه 2021 دیده می شود بیمه نامه است!

در واقع بیمه نامه باید دقیقاً از زمانی گرفته شود که مجوز به اتمام می رسد و بهتر است که تا یک سال آینده نیز پوشش دهی داشته باشد. همه اعضای خانواده به جز کودکان کمتر از ده سال نیاز به بیمه نامه اجباری دارند.

نیاز به تکمیل فرم راندوو دارید. این فرم را به دقت تکمیل کنید و به اداره مربوطه ارائه دهید و منتظر ایمیلی بمانید. ایمیلی که برای شما ارسال می شود مربوط به تنظیم مدارکی است که اداره مهاجرت از شما میخواهد بهتر است مدارک خود را پیش بینی و آماده کنید.

دقت کنید که در پارت مدت زمان اقامت اگر بیش از یک سال را وارد کنید درخواست شما ریجکت می شود پس باید دقت زیادی در این راستا داشته باشید.

جدیدترین مدارک لازم برای اقامت توریستی در ترکیه 2021

در بخش قبل در مورد مدارک صحبت شد و یکی از مدارک مهم فرم راندوو اعلام شد. این فرم از سوی سایت اداره مهاجرت ترکیه ارائه می شود و بهتر است که دقت خاصی روی آن داشته باشید. اگر بخشی از آن را متوجه نمی شوید حتماً مشاوره بگیرید.

مدرک دیگر مربوط به اجاره نامه است و برای کسانی که به دنبال اقامت ترکیه از طریق اجاره خانه هستند صادر می شود. موضوع مهم نوتر کردن اجاره نامه است. در واقع اجاره نامه شما باید از سوی اسناد رسمی ترکیه به تایید نهایی رسیده باشد.

نیاز به شماره مالیاتی دارید. این شماره از سوی اداره مالیات ترکیه دریافت می شود و شامل همه پرداخت هایی است که تا به حال انجام داده اید اگر وضعیت مالیاتی شما نامناسب باشد به مشکل بر می خورید.

همه افراد نیاز به بیمه سلامت دارند و این موضوع کاملاً اجباری است. بیمه سلامت مناسب خود را خریداری کنید و کد آن را در فرم راندوو وارد نمایید.

قوانین اقامت ترکیه که در سال 2021 تایید شده است!

اقامت از طریق اجاره ملک در ترکیه در جدیدترین قوانین اقامت ترکیه تایید شده است و به جرات می توان گفت که یکی از آسانترین روش هایی است که می توانید انتخاب کنید تنها خبر جدید اینکه این قانون برای برخی شهرها و محله های استانبول ممنوع شده است.

دقت کنید که با اجاره ملک به شما پاسپورت داده نمی شود حتی اگر 50 سال متوالی در ترکیه اجاره نشینی داشته باشید باز هم پاسپورت این کشور از طریق اجاره ملک ارائه نمی شود پس در این زمینه دقت لازم را فراهم سازید.

روش دیگر اقامت ترکیه از طریق ثبت شرکت است. در این روش شما می توانید اقامت سالانه ترکیه را داشته باشید و هر سال نیز این اقامت را تمدید کنید.

اما در جدیدترین قوانین اقامت ترکیه اینطور مشخص شده است که شخص باید در زمینه شرکتی که ثبت کرده است رشد بالایی داشته باشد و سود اقتصادی و تجاری آن برای دولت ترکیه نیز قابل قبول باشد فقط در این صورت است که می توان پاسپورت ترکیه از طریق ثبت شرکت اخذ کرد.

قوانین اقامت ترکیه 2021
سخت گیری ها بیشتر شد یا کمتر؟

در مورد جدیدترین قوانین اقامت ترکیه در زمینه کار می توان گفت که شرایط کمی بهتر شده است. شما پس از 5 سال کار در ترکیه می توانید شهروندی این کشور را اخذ کنید. مجوز کار ترکیه برای کسانی که به زبان ترکی مسلط هستند به بهترین نحو فراهم شده است.
شرط دوم این است که مهارت حرفه ای در یک تخصص داشته باشید که مورد تایید دولت ترکیه باشد. این تصور که فقط پزشک و مهندس می تواند در ترکیه کار کند اشتباه است.

شما به عنوان یک قصاب یا نجار هم می توانید رویکرد خوبی برای کار در ترکیه داشته باشید و همه شرایط برای شما سنجیده می شود.

جدیدترین قوانین اقامت ترکیه در زمینه خرید زمین

معمولاً با خرید زمین نمی توان به اقامت ترکیه رسید اما خرید ملک شاید رویکرد بهتری باشد چون برخی از مناطق ترکیه از نظر ملک شرایط خوبی دارند و این موضوع کمک می کند تا خرید بهتری صورت بگیرد.

از یاد نبرید که برای خرید ملک در ترکیه باید بتوانید یک سری اصول را رعایت کنید و قوانینی که از سوی ترکیه اعلام می شود را به دقت بررسی کنید. برخی از سایت ها در زمینه ملک ارقام بسیار ارزانی را ارائه می دهند که اصلاً قابل اعتماد نیست و نباید اجازه قربانی شده به خود بدهید.

دقت کنید که اقامت ترکیه در بهترین شرایط سبب اخذ شهروندی برای شما می شود و حقوق و مزایای شهروندی نیز به شما تعلق می کند.

اگر به زبان ترکی مسلط شوید و یک شغل تخصصی داشته باشید این رویکرد بهتر خواهد شد و می توانید ساختار حرفه ای تری را مدنظر قرار دهید. ملک و املاک در ترکیه از نظر قیمت گذاری استاندارد هستند.

جدیدترین قوانین اقامت ترکیه

به بحث وارد شوید


× پنج = 40

مقایسه آگهی ها

مقایسه